אתרי תמונות להורדה ללא זכויות יוצרים – מדריך תמונות להורדה בחינם 2024

הורדת תמונות בחינם

אם יש בבעלותכם אתר עסקי או שאתם עוסקים בשיווק דיגיטלי, סביר להניח שלא פעם ולא פעמיים חיפשתם אחר תמונות להורדה בחינם, כאלו שיהיו איכותיות וללא סימנים או לוגואים בלתי רצויים של זכויות יוצרים. תתפלאו לגלות שהדבר אפשרי ללא צורך בפשרה על איכות, דיוק או גיוון – הכנו עבורכם מדריך מקיף עם רשימה של כל אתרי התמונות הרלוונטיים ללא עלות, המשיכו לקרוא!

רשימת אתרי תמונות להורדה בחינם

1. Freepik – הורדת תמונות בחינם

אתר Freepik מציע מאגר תמונות מרשים באיכות גבוהה, ומאפשר להוריד תמונות ללא זכויות יוצרים וללא עלות. על מנת להוריד תמונות בחינם יש לבצע הרשמה מהירה לאתר ללא עלות, ההרשמה כוללת רישום המייל האישי, לאחר מכן ניתן לצאת לדרך. על פי העדכון האחרון של האתר, ניתן להוריד עשרות תמונות בחינם ללא זכויות יוצרים באיכות של 1500X845 פיקסלים (איכות טובה מאוד ומספקת בהחלט לכל אתר עסקי). ניתן להוריד עד 3 תמונות ללא עלות באיכות הגבוהה ביותר (2,000X1127 פיקסלים), בנוסף ניתן להוריד כמות תמונות נכבדת באיכות הבסיסית ביותר (1,000X564 פיקסלים).

לכניסה לאתר לחצו כאן

פיצ'רים נוספים ב-Freepik ללא עלות

אתר Freepik מאפשר להשתמש בכלי ה-AI בחינם, ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על אפשרות ה-"AI-generated" בסרגל הצד בעמוד הבית, לאחר מכן יש לבחור באפשרות "Only AI-generated".

פיצ'ר נוסף ושימושי בהחלט הוא הסרת רקע, כלומר ניתן לבחור בתמונה רצויה ולהסיר את הרקע שלה ובכך להוסיף אותה לתמונה חדשה או לצרף אותה לאתר בצורה הומוגנית ללא רקע שיפגע בעיצוב הדף. ניתן להסיר את הרקע על ידי לחיצה על התמונה הרצויה ובחירה באפשרות מצד שמאל "Remove background", לאחר מכן יש ללחוץ על Download.

תמונות להורדה בחינם FREEPIK

 

2. Pexels – הורדת תמונות בחינם

אתר נוסף ומומלץ הינו מאגר התמונות להורדה ללא זכויות יוצרים של "Pexels". מדובר במנוע חיפוש גדול, המאפשר למצוא תמונות ביתר קלות ובאיכות גבוהה. כל שצריך לעשות הוא להקיש את מילת חיפוש הרצויה ולבחור בקטגוריה הרצויה (תמונות או וידאו) וללחוץ על אייקון החיפוש. לאחר מכן בוחרים בתמונה הרצויה מתוך אוסף התמונות ואז על כפתור ה"Free Download" הירוק (בצד ימין למעלה במסך).

לכניסה לאתר לחצו כאן

פיצ'רים נוספים ב-Pexels ללא עלות

גם באתר זה ניתן להשתמש בפיצ'ר הקאנבה על מנת לערוך את התמונה הרצויה, בנוסף אפשר ללחוץ על כפתור ה"More info" שממוקם מצד ימין, מתחת לתמונה. הכפתור מציע מספר פרטים רלוונטיים ושימושיים, כמו למשל פלטת הצבעים של התמונה, תאריך העלאה, גודל התמונה לפי פיקסלים, יחס גובה-רוחב ועוד.

תמונות להורדה בחינם PEXELS

 

3. Pixabay – הורדת תמונות בחינם

עוד אתר מומלץ ברשימת אתרי התמונות להורדה ללא זכויות יוצרים הוא אתר "Pixabay", מדובר מאגר חיפוש תמונות וסרטונים להורדה מהגדולים בעולם, ללא עלות ובלי זכויות יוצרים. כל שצריך לעשות הוא לרשום את סוג התמונה אותה תרצו לחפש בשורת החיפוש העליונה ולבחור את האפשרויות המועדפת מבין האפשרויות הבאות: כל התמונות, הדמיות, וקטורים, גיפים, סרטוני וידאו, מוזיקה ועוד. ניתן להוריד תמונות ללא זכויות יוצרים בחינם באיכות של 640X427 פיקסלים, 1280X854 פיקסלים ו-1920X1280 פיקסלים. האפשרות האחרונה (תמונות באיכות מירבית של 5184X3456 פיקסלים מצריכה הרשמה לאתר דרך כתובת המייל.

לכניסה לאתר לחצו כאן

פיצ'רים נוספים ב-Pixabay ללא עלות

האתר מחובר לפיצ'ר הקאנבה, המאפשר מספר כלי עיצוב בחינם, כמו למשל היפוך תמונה, חיתוך, עיגול פינות ועוד. על מנת להשתמש בקאנבה יש ללחוץ על התמונה הרצויה ולאחר מכן ליד כפתור ההורדה ללחוץ על כפתור ה"Edit Image" עם אייקון של אפליקציית הקאנבה.

תמונות להורדה בחינם PIXABAY

פיצ'ר נוסף הוא יכולת ההתממשקות של מאגר חיפוש התמונות Pixabay עם אתרי וורדפרס, זאת ניתן לעשות על ידי הורדה של תוסף הנקרא "Pixabay Images" המאפשר לבצע חיפוש מהיר באתר ולהוסיף את התמונה הנבחרת ישירות לתוך האתר שלכם או המאמר הרצוי.

תמונות להורדה בחינם PIXABAY תוסף

 

4. Burst – מנוע חיפוש התמונות של Shopify

אתר "Burst" מאפשר להוריד מבחר תמונות בחינם באיכות מצוינת. מנוע חיפוש התמונות משוייך לחברת Shopify, אך מאפשר הורדת תמונות איכותיות בחינם לכל מטרה. כמות הורדת התמונות מוגבלת, אך אם אינכם מגיעים למגבלה תוכלו ליהנות מאוסף תמונות התואמות למילת החיפוש הרצויה. יש לציין כי ביחס לשאר האתרים שציינו, אתר זה אינו מציע מגוון רחב של תמונות עבור כל חיפוש, אך הוא מאפשר לבחור באוספים השייכים לקטגוריות מובילות.

לכניסה לאתר לחצו כאן

פיצ'רים נוספים ב-Brust ללא עלות

באתר זה אין פיצ'רים נוספים, הוא מאפשר לבצע רק את מטרתו העיקרית – הורדת תמונות איכותיות בחינם. 

 

5. Kaboompics – הורדת תמונות בחינם

אתר "Kaboompics" מכיל בתוכו מאגר תמונות להורדה באיכות טובה ומספקת בהחלט. אמנם מדובר באתר שאינו נכלל ברשימת האתרים המוכרים אך הוא ללא ספק מביא תוצאות מרשימות. חיפוש התמונות נעשה על ידי כתיבה של מילה או מספר מילים בשורת החיפוש, לאחר מכן יש ללחוץ על אייקון זכוכית המגדלת על מנת לבצע את החיפוש. לאחר בחירת התמונה הרצויה יש ללחוץ עליה ולאחר מכן ללחוץ על הכפתור השחור עם הכיתוב "Free Download". ישנה רק אופציה אחת לבחירת איכות תמונה להורדה והיא 6720X4480 פיקסלים, מה שנחשב לרמת איכות גבוהה בהחלט (לחיצה על כפתור ההורדה בחינם מוריד באופן אוטומטי את התמונה באיכות זו).

לכניסה לאתר לחצו כאן

פיצ'רים נוספים ב-Kaboompics ללא עלות

כל התמונות באתר מציגות את פלטת הצבעים שלהן, כולל אפשרות להעתקה מהירה של קוד הצבע. אפשרות זו מאפשרת למעצבים ובוני אתרים לשלב את התמונה המדויקת והמתאימה ביותר מבחינה הצבעים באתר. 

בנוסף, בעמוד הבית כאשר אתם כותבים את המילה אותה תרצו לחפש במאגר התמונות, תוכלו ללחוץ על סרגל הצבעים ולבחור לבצע את החיפוש לפי צבע מסוים.

 

שמירה על זכויות יוצרים בתמונות – כל מה שחשוב לדעת

מה אומר החוק בישראל על שימוש בתמונות עם זכויות יוצרים?

חוק זכויות יוצרים נועד להגן על יצירות מקוריות ולעודד יצירה חדשה. הוא חל על מגוון רחב של יצירות, כולל תמונות וצילומים, ומעניק ליוצרים זכויות בלעדיות על השימוש ביצירותיהם. בישראל, ההגנה על זכויות יוצרים בתמונות נמשכת למשך חיי היוצר ועוד 70 שנה לאחר מותו. באשר לשימוש בתמונות באתרים, החוק ברור: אסור להשתמש בתמונות מוגנות ללא אישור מפורש מבעל הזכויות. קיים אמנם חריג של "שימוש הוגן", אך הוא מוגבל למטרות ספציפיות ובדרך כלל אינו חל על שימוש מסחרי. לבעלי אתרים יש אפשרויות חוקיות לשימוש בתמונות, כגון שימוש בתמונות ברישיון חופשי, רכישת זכויות שימוש, או יצירת תוכן מקורי. חשוב לזכור כי בעלי אתרים נושאים באחריות לתוכן המפורסם באתר שלהם, וכי הפרת זכויות יוצרים עלולה להוביל לתביעות משפטיות ואף לסנקציות פליליות במקרים מסוימים.

לכן ריכזנו עבורכם רשימה של אתרים המאפשרים שימוש חופשי בתמונות, ללא איכות וללא צורך בזכויות יוצרים מה שמאפשר ציות לחוק הקיים.

 

מה זה "Watermark" (סימן מים)?

סימני מים (Watermarks) הם אלמנטים חזותיים המוטבעים על תמונות או מסמכים דיגיטליים. הם משמשים בעיקר להגנה על זכויות יוצרים ולסימון הבעלות על התוכן. סימני מים יכולים להיות גלויים, כמו לוגו או טקסט שקוף על התמונה, או נסתרים, המוטמעים בקוד הדיגיטלי של הקובץ. הם מקשים על שימוש לא מורשה בתוכן, שכן הסרתם עלולה לפגוע באיכות התמונה. בדרך כלל אתרי תמונות להורדה בתשלום יחייבו אתכם לשלם על תמונות אלו על מנת להוריד את סימני ה"Watermarks" לאלתר מהתמונה. אתרי תמונות להורדה בחינם אינם כוללים Watermarks ומאפשרים להוריד את התמונה באיכות מעולה וללא תוספות מיותרות.

 

לסיכום, הורדת תמונות בחינם תאפשר לכל עסק להשתמש בתמונות איכותיות ללא צורך בתשלום על רכישת התמונה או זכויות היוצרים. לאחר שהצלחתם להוריד בהצלחה את התמונות הרצויות, אנו ממליצים לכם להיכנס למדריך הבא שיסביר לכם כיצד לכווץ תמונות, כך שלא יתפסו לכם מקום אחסון מיותר באתר.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן עניינים

בלוג

Hit Enter to search or Esc key to close
איך אפשר לעזור?

לרשותכם עומד צוות מנוסה שישמחו לעזור לכם
בכל פניה במהירות המירבית.

תודה שפנית אלינו!

צוות BRN יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לכל שירותי BRN

דילוג לתוכן