ההשפעה של המלחמה על הלקוחות שלכם
התחושות לא פוסחות על אף אחד מאיתנו, הלקוחות שלכם מצויים בימים לא פשוטים…
הרצון שלהם לרכוש את המוצרים שלכם, מתחבא אי שם מאחורי החשש לצאת מהבית ועד למחשבות על החל"ת שאולי מתקרב.
כל אלו משפיעים רבות על כמות המכירות שלכם – אם באונליין או פיזית בחנות.
אז איך בכל זאת ניתן להניע אותם לפעולה/רכישה?
בכתבה שלפניכם נפרט על החשיבות של "משפך שיווקי" ו"טקסט הנעה לפעולה" בכל פוסט או בכל קמפיין, ניתן לכם דוגמאות ורעיונות כיצד תוכלו לעשות זאת ואיך עליכם ליישם זאת – עכשיו, ממש בזמן הזה.
הנעה לפעולה – מה זה אומר? ולמה זה כל כך חשוב?
הנעה לפעולה, הנקראת בשפה השיווקית "CTA" משמע "Call To Action".
המשמעות שלה היא לייצר קריאה אשר תקדם את מטרות העסק ותגרם ללקוחות/לגולשים לבצע את הפעולה הרצויה.
לדוגמה: לחיצה על "לייק", השארת פרטים, שליחת הודעה, הרשמה לניוזלטר, לחיצה על לינק, רכישה וכו'.
אנו עושים זאת בדרך כלל בעזרת טקסט ברור ומדויק, הפונה בצורה אישית לאותו גולש/ת (ביחיד או ברבים).
לדוגמה:
"להרשמה הקליקי"
"לחץ כאן >>"
"להשארת פרטים לחצו"
"לרכישה לחצו"
"להוספה לסל"
"לצפייה במוצרים נוספים >>"
צעד ראשון – בניית משפך שיווקי
משפך שיווקי, זוהי טכניקה המעבירה את הגולש מעין "מסע" לעבר השגת המטרה השיווקית שלכם.
לדוגמה – אתם מעוניינים למכור קורס דיגיטלי, בתחילה תצרו קמפיין ממומן שיניע את הגולשים ללחוץ על המודעה לקבלת פרטים נוספים, לאחר מכן הלחיצה תעביר את הגולש לעבר דף נחיתה, בדרך הנחיתה יהיה מידע שיווקי אודות הקורס אשר יוביל את הגולש לרכוש את הקורס.
מה זה משפך שיווקי מוצלח?
משפך שיווקי זו ללא ספק עבודה של בעל מקצוע, זה אולי נשמע קל אבל זו משימה לא פשוטה בכלל.
משפך שיווקי מוצלח יהיה זה שיגרום לאחוז גדול מהגולשים לעבור בהצלחה את כל התחנות בדרך ולבצע את המטרה הסופית (רכישה, השארת פרטים וכו').
בכדי לבנות משפך שיווקי מוצלח צריך לקחת בחשבון את ארבעת השלבים הבאים:
*מודעות – היכולת לתפוס את תשומת ליבו של הגולש/צרכן
*עניין – ליצור נבדלות, להצליח לגעת בצרכים או ברגשות של הגולש/הלקוח הפוטנציאלי שלכם
*החלטה – אחרי שהצלחתם לתפוס את תשומת ליבו של הגולש, גרמתם לו להתעניין במוצר שלכם בעזרת מידע חדש, מסקרן ורלוונטי עבורו/עבור הצורך שלו, זה הזמן שלכם להציע את ההצעה הטובה ביותר שלכם (מבצע מיוחד, משלוח חינם, קבלת מתנה ללא עלות, קוד הנחה וכו') ולנעוץ את ההחלטה שלו/ה.
*פעולה – זהו, זה הזמן שלכם להניע את הלקוח הפוטנציאלי שלכם לעבר הפעולה, בצורה הברורה והשיווקית ביותר.
בנוסף, בעזרת המשפך השיווקי שלכם תוכלו לזהות בעיות בדרך… תוכלו למצוא את המקום המדויק בו הגולש בוחר "לנטוש" את המשפך (אולי המודעה שלכם לא מניעה מספיק לפעולה ותצריך לשנות את הטקסט, אולי חסר בדף הנחיתה שלכם טופס לידים…).
מציאת הבעיה ושינוי שלה יוכל להגדיל את סך המכירות שלכם בכמה וכמה מונים!
אל מי פונים בכדי לבנות משפך שיווקי מוצלח וממיר?
אנו בחברת BRN מעניקים את כל המעטפת מ-א' ועד ת', אנו בונים עבורכם את המשפך השיווקי ואת כל השלבים בדרך.
החל מיצירת הקמפיין המומן שלכם וטרגוט הקהל הרלוונטי, עיצוב ובנייה של דף הנחיתה, כתיבת הטקסט השיווקי שיניע את הגולשים/הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לפעולה – וכמובן, דואגים לקשר את רכישת המוצר שלכם לאפשרויות הסליקה הבטוחות והמאובטחות ביותר בשוק.
צעד שני – הנעה לפעולה במדיות השונות
אחרי שתיכננו את המשפך השיווקי כראוי, הגיע הזמן לייצר את ההנעה לפעולה בכל הזירות השונות – פוסטים אורגניים בעמוד העסקי, מודעות ממומנות, דפי נחיתה, טפסי לידים וכו'.
פוסטים אורגניים
פוסטים אורגניים בפייסבוק
הפייסבוק מאפשר לייצר פוסטים אורגניים, אליהם ניתן לצרף אפשרות להשארת הודעה, לינק או תמונה קליקבילית (הניתנת ללחיצה) וכו'.
אנו ממליצים לנצל את האפשרויות הללו, ראשית הן ללא עלות – ודבר שני, הנעה לפעולה בפוסטים אורגניים (או בכלל) חייבת להיות פשוטה וברורה לגולש, ולא פחות חשוב – כזו שתצריך ממנו לבצע כמה שפחות פעולות, כך הסיכוי שהפעולה תתבצע יהיה גדול יותר.
הנעה לפעולה – בעקבות שימוש בפיצ'ר של שליחת הודעה
בכדי לגרום לגולשים ללחוץ על פוסט הפייסבוק שלכם ולהשאיר הודעה, דאגו לכך שהטקסט שלכם יהיו קצר, קולע וברור – לדוגמה:
- פוסט אודות מארז קינוחים – תוכן הפוסט מפרט על סוגי המאפים שאפשר לצרף למארז, ההנעה לפעולה: "כתבו לנו אילו מאפים תרצו במארז ואנו ניצור איתכם קשר (אייקון של יד מצביעה מטה, לכיוון שליחת ההודעה).
- פוסט אודות רכישת קורס אינטרנטי – תוכן הפוסט מציג את יתרונות הקורס ואת התכנים שבו, הנעה לפעולה: "לשיעור ראשון ללא עלות שלחו לנו בהודעה את כתובת המייל שלכם"
הנעה לפעולה – בעקבות צירוף לינק
בפייסבוק ישנה אפשרות לצרף לתוכן הפוסט לינק, במידה ולא תצרפו תמונה לפוסט – הלינק ישאב תמונה מתוך העמוד שצירפתם ויהפוך אותה לקליקבילית, משמע שהגולש יוכל ללחוץ על התמונה ולהגיע לעמוד הרלוונטי (וכל זה בחינם ללא עלות).
אם תרצו להוביל את הגולשים לדף נחיתה, אנו ממליצים להשתמש באופציה הזו, ולפרסם פוסט אורגני בעמודים העסקיים שלכם בצירוף לינק המוביל לדף הנחיתה.
דוגמאות להנעה לפעולה בפוסט אורגני:
"לפרטים נוספים לחצו >> (הלינק)"
"רוצים לשמוע עוד? לחצו >> (הלינק)"
"למידע נוסף לחצו עכשיו >> (לינק)"
מודעות ממומנות – קמפיינים
אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת קמפיין הוא טקסט ההנעה לפעולה בקמפיין.
נראות הקמפיין יכולה להיות קריאטיבית ומושכת, אך אם ההנעה לפעולה לא תהיה ברורה ומזמינה – לא יהיו תוצאות/לחיצות/המרות.
היכן צריך לשלב הנעה לפעולה במודעה?
ישנם 3 מקומות מרכזיים בהם *מומלץ מאוד* לשלב הנעה לפעולה בקמפיין ממומן:
1. טקסט חי
2. בתמונה או בסרטון (על ידי כפתור סטטי)
3. בשורת ההנעה לפעולה של הקמפיין
טקסט חי
בתוכן המודעה, חשוב מאוד להוסיף בסוף הטקסט הנעה לפעולה בהתאם לזו שתרצו שהגולש יבצע, לדוגמה:
בנוסף, חשוב לכתוב את שורת ההנעה לפעולה כפי שנוהגים לכתוב בשפת הפייסבוק/אינסטגרם, לדוגמה: " לחצו כאן >> (לינק)", אם תרצו שישאיר הודעה תוסיפו אייקון של יד מצביעה מטה (👇) וכו'.
המלצה חמה: כאשר הלקוח שלכם צופה במודעה במובייל, תוכן המודעה לא יהיה גלוי ברובו..
בעצם הוא יראה רק את השורה וחצי הראשונות בלבד, ולאחריהן יהיה "see more…" (בכדי לצפות בתוכן המודעה המלא) – לכן חשוב מאוד להוסיף טקסט שיווקי כבר במילים הראשונות של הטקסט.
לדוגמה: "**** 20% הנחה על X***, "שיעור ראשון – ללא עלות", "** מדריך עסקי להורדה בחינם***".
הנעה לפעולה באימג' או בסרטון
קמפיין ממומן הופך לקליקבילי בעת פרסום הקמפיין, משמע כל לחיצה על התמונה/הסרטון שנלווים לקמפיין תהפוך לפעולה אקטיבית (פתיחת דף נחיתה, הופעה של טופס לידים, עמוד סליקה וכו').
לכן, חשוב מאוד להוסיף כפתור המניע לפעולה במיקום בולט לעין בתמונה או בסרטון, הכפתור הוא בעצם אלמנט עיצובי בתמונה והוא סטטי לחלוטין – אך מכיוון שמדובר בקמפיין, הוא נהיה קליקבילי/לחיץ כחלק מהתמונה עצמה.
לדוגמה:
שורת הנעה לפעולה בקמפיין
כאשר בונים את הקמפיין, מופיעה אפשרות לרשום טקסט בשורת הנעה לפעולה.
באזור זה חשוב מאוד לרשום את הטקסט השיווקי ביותר, למשל לציין את אחוזי ההנחה, קוד קופון, סוג המתנה וכו'.
שורות הנעה לפעולה לדוגמה: "לקבלת 10% הנחה לחצו >>", "להורדת המדריך ללא עלות לחצו >>"…
דוגמה מתוך קמפיין קיים:
דפי נחיתה
דף נחיתה מטרתו להוביל את הלקוח הפוטנציאלי שלכם דרך משפך שיווקי מוצלח ומעוצב היטב, כזה שידע לעורר את הרצון והצורך של הגולש *דווקא* לרכוש את המוצר שלך.
דף נחיתה מוצלח לא צריך להיות ארוך או מוצף בתוכן, הוא צריך לתת מידע שיווקי מדויק ולהציג את היתרונות של המוצר שלכם.
מרבית הגולשים לא גוללים עד לסוף דף הנחיתה ונוטשים כבר בשלבי ההתחלה או האמצע – לכן יש כמה כללי ברזל שיעזרו לדף הנחיתה שלכם להניע את הגולש לפעולה למרות זאת:
1. דאגו לכך שלאחר כל 2-3 פסקאות יהיה טופס לידים קצר ובולט לעין, שיכלול שורת הנעה לפעולה, לדוגמה: "רוצים לשמוע עוד על הקורס? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!", "יש לכם שאלה? השאירו פרטים וניצור איתכם קשר עוד היום"
2. דאגו לכך שבסוף כל פסקה או 2 יהיה כפתור רלוונטי שיניע לפעולה – "לרכישה לחצו כאן" (יוביל לעמוד סליקה של המוצר), "אני רוצה לשמוע עוד!" (יוביל לטופס לידים) וכו'.
3. דאגו לכך שבחלק העליון של העמוד יהיה כפתור הנעה לפעולה (מבלי שהגולש יאלץ לגלול מטה).
לדוגמה:
לסיכום, גם במצב הנוכחי שבו אנו נמצאים – ניתן לעודד את הלקוחות שלנו לרכוש, להשאיר פרטים ולספק הכנסה עבור העסק שלנו.
ניתן לעשות זאת בעזרת בנייה של משפך שיווקי נכון ומדויק, ולדאוג שכל שלב ב"משפך" יניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה הרצויה.
אנו ב-BRN נשמח לעזור לכם בדיוק המשפך השיווקי שלכם, כתיבת התוכן השיווקי, עיצוב הקמפיין ודף הנחיתה ובעצם לסגור את כל המעגל הזה על ידי הוספת ליד חם עבור העסק שלכם.
מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שאלה או סוגייה בנוגע לעסק שלכם,
אוהבים ומחבקים,
חברת BRN.